فیلم | فرصت زدودن کدورت‌های باطنی در شب‌های قدر
کد خبر: 3898824
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
در محضر رمضان / 21

فیلم | فرصت زدودن کدورت‌های باطنی در شب‌های قدر

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه مقدرات انسان در شب قدر با توجه به منبع فیض بی‌کران الهی رقم می‌خورد، اظهار کرد: خداوند خواسته است که انسان در این شب‌ها برای رفع کدورت‌های باطنی که در اثر مخالفت و ترک واجبات الهی پیدا شده است، او را بخواند.

آیت‌الله محمدباقر تحریری، تولیت حوزه علمیه مروی و استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اشاره به فضائل و اعمال ماه مبارک رمضان، به تبیین فرازهای خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که ناظر به اهمیت ماه مبارک رمضان است، پرداخت. در ادامه بخش بیست و یکم این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

در ماه رمضان خصوصاً در شب‌های خاصی به مسئله توبه و استغفار سفارش شده است. شب‌های قدر شب‌های خاصی است که انسان مقدراتش را با توجه به منبع فیض بی‌کران الهی در آن رقم می‌زند. خدای متعال فیّاض علی‌الاطلاق است. خداوند در شب‌های قدر خواسته است انسان به طور خاص به سوی او برگردد و او را با کمالات گوناگون بخواند. او را برای توجه خاص به خودش بخواند.

خداوند خواسته است که انسان در این شب‌ها برای رفع کدورت‌های باطنی که در اثر مخالفت و ترک واجبات الهی پیدا شده است، او را بخواند. در شب‌های قدر خدای متعال عنایت ویژه به بندگان دارد، غیر از عنایاتی که در سایر روزها و شب‌های ماه رمضان به بندگان مؤمن دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha